Slut på helgen...

..och äntligen så ska man få bli ledig några dagar.
Har spenderat de flesta timmarna på dygnet nu i helgen på jobbet så jag ser fram mot att få stanna hemma och må gott måndag och tisdag.
Men det hände en ganska kul grej igår på jobbet, det var totalt mörker när jag kom dit igår eftersom strömmen hade gått "tvärendes" i hela samhället men kommit tillbaka i de flesta hushåll efter några minuter. Men på 2 äldreboenden (varav ett var där jag var) var strömlösa och en hiss på ett tredje hade strejkat. Så vi väckte de boende med en ficklampa som enda ljuskälla. Som tur vär så fanns det gott om värmeljus som vi tände i köket och dagrummet så de skulle få se vad de åt till frukost. Efter 1½ timme kom strömmen tillbaka och dagen förlöpte ungefär som vanligt. Fick även en gullig kommentar av en tant som bor där: "Det ser ut som om du har väldigt stora öron" och följdes av " ..jo det har du nog".

Köpte min nya skidor i fredags också och skickade iväg dom för att vallas. När jag kom hem på rasten idag så stod dom utanför dörren och jag och Jens bestämde oss för att åka en sväng innan jag skulle iväg på jobbet igen. Gick ganska bra och det kändes som om det gick lite fortare att åka idag (har ju sagt att med rätt utrustning så kommer det att gå mycket snabbare att åka) men vet inte om det gjorde det igentligen.
Gjorde även världens vurpa/kullerbytta i näst sista nedförsbacken, som är typ den minsta som finns. Tappade totalt balansen eftersom ena skidan fastnade i ett spår och jag trampade över med den andra skidan. Det blev totalstopp och jag flög framlänges och landade först på axlen och höften innan jag gled ca 2 meter och stannade. Jag är väldigt förvånad och glad att jag inte knäckte skidorna i det fallet och att jag inte slog mig mer. Har en öm punkt på baksidan av vänster höft men det syns inget blåmärke och jag har inte besvärats av det när jag var och jobbade. Tur hade jag :)

Ska nog ut och åka igen imorrn själv, om inte Jens ska med förståss, och träna mer på tekniken och börja känna mig mer säker med skidorna och framförallt få mig balans så att jag är så stå upp i nedförsbackarna. Nu ska jag krypa under täcket och vila mina ömma muskler en stund.

Kommentarer
Postat av: Jens

haha jodå...visst gick det fortare idag =) de e inget snack om det!! Du jobbar på bra!

2009-02-02 @ 00:22:34
URL: http://cobrish.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

Jag tycker du är jätteduktig!

2009-02-03 @ 18:53:36
Postat av: Hanna

Du har en utmaning hos mig! :)

2009-02-06 @ 09:41:00
URL: http://hannasbonheur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback