Fiskmatning

Fick följa med min sambo ut till fiskodlingen för att hjälpa till att mata lite fisk I går eftermiddag.
20 kg pellets skulle vi kasta ut till fiskarna och vattnet mer eller mindre "kokade" när maten landade på ytan. Några fiskar hoppade så att hela fisken var över ytan. Andra lekte haj och simmade med ryggfenan över ytan. Lite läckert faktiskt.
En mycket trevlig matarstund hade jag, fick komma bort från stressen hemma en stund, men lukten som fastande på händerna kunde man ha varit utan.
Om jag säger powerbait så kanske man förstår hur det luktar. (Och ni som inte vet vad detta powerbait är så kan jag meddela att det är ett illaluktande fiskbete som man använder sig av när man bottenmetar.)

Har även hunnit städa huset i kväll o blev klar kl 20:00 och hann precis duscha innan mitt väntade besök steg in genom dörren. Det är ibland lite för tait om tid..

Jag lyckades därmed försova mig i går morse även om jag var uppe kl 6 och hade matat och rastat hundarna. Skulle bara lägga mig ner 2 minuter med Norna innan jag skulle bege mig till arbetet men vaknade av att väggklockan slog 7 slag.
Första gången jag försovit mig på hela sommaren men var på jobbet 10 minuter senare och missade endast morgonrappoteringen som min arbetskamrat för dagen återberättade ganska snabbt.. så kan det gå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback