Räven

På väg hem från fiskmatningen igår kom en räv utspringandes på vägen. Den stannade av i diket på höger sida av vägen och Jens saktade ner så att jag fick titta ordentligt på den. En vit svanstipp hade den och verkade inte alls rädd där den stod och tittade på oss. Det slog mig plötsligt att dom är inte alls stora.

Min far är en inbiten rävjägare som fyllt vår källartrapp med rävskinn, men jag minns bara att dessa skinn var så mycket större. Fast det är inte första gången man har upptäckt att saker eller djur som man upplevde som enorma som liten inte alls är så stora utan ganska små.

Kan väl även lägga in att vi såg tre tjäderhönor för 4 dagar sedan, de satt på en grusväg och åt småsten. Vi skulle precis ta kort på dem när de flög iväg och landade i talltopparna.
Så tyvärr så har vi inga bildbevis på dessa men Tilda (hunden) blev eld och lågor när hon fick syn på dem och hade hoppat ur bilen om hon hade kunnat. Det hördes på henne att det var intressanta fåglar som hon gärna hade apporterat åt oss. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback