Dollarstore

Jag, lillasyster och syskonbarnen åkte idag till Arvidsjaur på Dollarstore med syfe att inhandla de sista julklapparna. Eller för min del var planen så, vet inte riktigt vad syster hade tänkt men hon handlade en massa saker. Funderade först att åka till Lycksele men efter övertalning av Jens att det är väldigt lätt att hitta till Arvidsjaur så åkte vi dit.
Det var väldigt lätt att hitta eftersom det var nästan raka spåret förrutom 1 högersväng och 2 vänstersvängar (och en massa mil senare) så var vi på parkeringen. Tyckte jag kom ganska billigt undan för att vara jag på Dollarstore - 200 kr handlade jag för. Julklapp till Jens och så julklappen till mammas sambo.
Systerdotter sprang och la en massa leksaker och dylikt som var vackert eller glittrade i kundvagnen och min syster smög tillbaka sakerna som hon inte skulle köpa. Det blev en massa spring fram och tillbaka så vi var hungriga och lagom griniga när vi kom till pizzerian för att äta. Mycket god pizza var det och mätta och belåtna for vi och handlade en sväng till. Nu sov bägge barnen så att inhandlandet gick så mycket bättre när man kunde koncentrera sig på vad man skulle ha istället för att hålla reda på systerdottern som springer kors och tvärs mellan hyllorna och plockar saker.

Så nu äntligen har alla klappar blivit köpta och inslagna så nu kan jag bara slappna av och invänta julen. Tycker att julklappsfixandet i år ändå gick väldigt smidigt med tanke på en extremt stram budjet. Tror vi kommer att klara oss på kassan som är kvar tills nästa år utan att äta havregrynsgröt varje dag.

Så ikväll ska jag äta en stor skål med popcorn och mysa ner mig med hundarna i soffan och se film. Slappa och må gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback