Mardröm

Igår var jag och min sambo med om en riktig mardröm. Skulle mortionera hundarna lite mer ordentligt och tänkte att jag skulle skynda mig ut på hundspåret innan det blev alldeles för mörkt ute.
Hämtade även min systers hund och vi begav oss allihopa ut på spåret. Troja var inte så vidlyftig och gjorde en avstickare på 40 cm utanför spåret innan hon gav upp och kom tillbaka igen.
Norna och Sacha var som vanligt mer utanför spåret än på det och efter jag gått halva sträckan vände jag igen eftersom jag inte sett mina hundar på ca 10 min. Tänkte att dom stannat av och hittat nåt kul så jag börja ropa efter dem. Efter 5 min kommer Norna springandes och jag fick henne att gå fot den mesta av tiden eftersom jag hade tänkt köra tillbaka och inte ville att hon skulle springa iväg igen.
Väl framme vid bilen hade inte Sacha kommit och hon brukar vara så bombsäker och komma när man ropar, och har hon tappat bort mig brukar hon leta sig tillbaka till bilen.
Satte Norna och Troja i bilen och begav mig ut för att söka åt henne. Gick bakvarvet eftersom jag inte gått den sträckan och trodde att hon fortsatt hela varvet runt och skulle få möta henne snart.
Jens ringde och jag berättar att Sacha är borta och jag har inte sett henne på jättelänge så han beslutade sig för att komma och hjälpa mig leta. När jag näsan gått ett helt varv kommer Jens körandes med skotern då hans pappa varit så snäll och lånat ut nyckeln till den.
Nu började det bli ordentligt mörkt och inte ett spår av henne. Tror vi körde 2-3 varv + extraslingan 4-5 ggr och ropade så högt vi kunde för att hon skulle höra vars vi var. Fortfarande inte ett spår. 16.30 beslutade vi oss att det inte gick leta mer eftersom syster måste få tillbaka sin hund och Norna måste få i sig mat och dessutom becksvart ute. Svände förbi Jens föräldrar och var där en stund och fick i oss lite mat. Tror Jens åkte tillbaka en snabbis för att se om hon dykt upp. 18.30 åkte vi tillbaka igen och tittade om hon kommit. Jackan som Jens lämnat åt henne var orörd och inte ett spår som ledde till den heller.
Jens var tvungen att gå till jobbet så jag stannade hemma till 19.30 och åkte ut och skulle kolla igen. Där var Jens systrar H, J och  hunden Tilda för att hjälpa oss leta. De hade inte sett eller hört henne då heller. Åkte tillbaka hem för att försöka se Idol och hade precis bestämt mig för att åka tillbaka och leta igen när Jens pappa öppnar dörren och in kommer Sacha! Blöt, kall, ömma tassar, trött och tovig men vid liv! Så skönt!

Gav henne mat och pysslade om henne en stund innan hon la sig på sin vanliga plats i soffan och somnade ganska direkt. Själv var hade jag varit så spänd under en längre tid att jag inte kunde slappna av och somnade först kl 4 på morgonen.
6 timmar var hon ute i skogen och vilka äventyr hon varit med om det vet bara hon själv. Är bara så glad att hon kom tillbaka hem igen.

Tack till er som hjälpt oss! Ni var ett stort stöd i en jobbig stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback