Snöskottnig

Visst är det trevligt med snö och vi kommer att få en riktigt vit jul i år men det är som rackarn när all snö kommer på en gång. Nu har det snöat oavbrutet i ett helt dygn och jag har varit ute och skottat gården 4 ggr hittills. 3 ggr igår och en gång idag.  Plogkanten var inte liten och jag spenderade nästan 2 timmar innan jag hade fått bort all snö på uppfarten.
Min fina snöhög där jag skickar den mesta av snön räcker nu till Tvrums fönstret och man kan se den övre delen av tv:n när man står utanför fönstret. Bra även att man kan se köksklockan om man vill veta vad klockan är och inte har någon på sig.
Nu verkar det äntligen slutat snöa och de har plogat vägen igen så nu återstår bara den lilla plogkanten som kommit än en gång och sen blir det en härlig dusch och bara njuta. Kroppen värker lite efter all skottning men om man ser från den ljusa sidan så är det nog ganska så bra träning. Mycket arm och ben. Men nu ska jag ut och skotta för sista gången idag (hoppas jag).

Städande även källaren igår så nu ser det inte längre ut som ett slagfällt där nere och man kan med lätthet ta sig fram till frysboxen igen. Tog inte alls så lång tid som jag trodde att det skulle göra. Efter en dryg timme hade jag "hittat" åt golvet igen och nu ska jag bara dammsuga där och ta en sväng i tvättstugan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback