Julstök

Såg att jag varit väldigt inaktiv i mitt skrivande så jag ska uppdatera lite vad jag gjort den senaste veckan..
Har varit till Staan och handlat lite julklappar och presenter till systerdottern som fyllde 2 år den 27 och till Jens kusin som fyllde år samma dag. Så vi har varit på 2 kalas och ätit en massa gott. Systerdotter fick en rosa käpphäst som hon valde själv, verkade väldigt nöjd med den. Den har galloppljud och gnäggar när man trycker på det ena örat.
Har gjort en massa snöskottning under veckan som varit så nu är det vinter på riktigt. Lät som om det skulle komma mer under helgen men just nu är det -17 grader ute så någon snö idag tror jag inte att det blir, sol är det också. Men det kan ju bli lite varmare ikväll så man vet aldrig.
Igår så blev det jul här hemma, inte så mycket ute eftersom grannen har pyntat så att det känns lite löjligt att hänga ut något själv. Har hängt upp en blå ljusslinga vid ingången men inte mer.
Inne har julgardinerna kommit upp och så även mina "ljusgardinder" som åker upp varje år. En adventstjärna och en ljusstake. Inga tomtar än.
Mer spännade vecka än så har det faktiskt inte varit för min del. Jens har tusen projekt på G och han är som ett barn på julafton. Hundarna sover på soffan och mår gott inomhus idag. Får se om det blir en promenad idag om det blir lite varmare ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback