Semester

Idag var den första dagen av den 3 veckor långa semester som jag var tvungen att ta ut innan jul. Har spenderat det mesta av dagen i soffan med lite tv och en film. Kollat in mina sidor som jag är medlem på och bara latat mig. Spelat lite guitarr hero och tagit en härlig dusch.

Storasyster ringde och frågade om julklappstips åt lillasyster, hade absolut inget att komma med på den fronten. Tror jag har hittat 2 julklappar hittills och det jag brukar vara klar med de allra flesta julklapparna den här tiden på året.
Men vi ska åka till stan imorrn, inte för att shoppa så mycket utan för att hälsa på några kompisar tror jag Jens sa. Men nästa vecka skulle jag och lillasyster dit igen och då ska det shoppas.

Har varit hos Jens föräldrar och sett Idol och fikat ikväll också. Tilda (hunden) hittade sin pipflaska och lekte med Jens så det var inte allt för mycket man hörde av Tv:n ibland men det gick höra det vesäntliga.
När vi om hem så tyckte jag att det var så pass mycket snö att jag gjorde min premiärskottning av uppfarten och den lilla asfaltfläck som vi har på baksidan av huset. Pudersnö! Det bästa som finns att skotta, det flyger av skoveln utan att man behöver ta i.
Lyckades skotta av en skovel förra året när det var den värsta blötsnön, som tur var gick den laga så vi inte behövde köpa en ny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback