Härlig dag.

Har varit ledig och inte stressat någonting alls idag. Skönt att man kan unna sig sådanna dagar ibland.
Har läst ut en bok och ska snart påbörja nästa i serien. Har börjat om att läsa Sagan om Isfolket av Margit Sandemo, är inne på min tredje vända. Tycker att det är lika spännande varje gång jag läser den fastän jag vet vad som kommer att hända. (kommer väl inte ihåg alla detaljer om hur det går i böckerna).

Varit ute med hundarna på spåret som var väldigt blött idag. Hundarna såg ut som om dom hade sprungit i sjön fast lite lerigare. Men det har varit en varm och ej blåsig dag och solen har tittat förbi. Hoppas att morgondagen är ungefär likadan så man kan gå ut med dem en runda till.
Sacha har fått upp sin kondition ganska ordentligt nu eftersom hon inte flåsar lika mycket som förut. Då orkade hon ett halvt varv i full fart och travade eller lufsade resten av varvet. Norna kör som vanligt på maxfart hela tiden och henne ser man inte så mycket av. Men så länge hon kommer fram ibland för att se vart jag är så tycker jag inte att det spelar så mycket roll vars hon springer.

Ätit middag hos mamma och hennes sambo. Våfflor och kaffe efter det. Sambon till min kära mor ligger däremot i sorkfeber och är inte allt för pigg. Är sjukskriven i 2 veckor till så man får hoppas att det ger med sig ganska snart. Han har legat en vecka redan och är väldigt less. Inte så lätt att vara sjuk.

Har hunnit renbädda sängen och tvättat 2 tvättar också.
Nu vet jag inte om jag ska sätta mig och försöka se Idol. Har ännu inte lyckats se ett enda avsnitt men det är ju ikväll det börjar på riktigt. Får väl se om man kan hitta sig en favorit som man sitter och hejar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback