Helg..

Och självklart så ska man jobba bara därför. Nu på ett nytt ställe, har skolat in mig 3 dagar och känner inte att jag har riktigt koll på allting än. Kan ju trösta mig med att det är förstärkningsturer som jag ska gå på.
Även nästa vecka ska jag vara på detta seniorboende som det så fint heter.
Men jag trivs ändå ganska bra, har inte krockat med någon personal i personkemi så det bådar ju gott.
Nu ska jag få in rutinerna så att jag ska få känna mig lite säkrare på stället så kommer det nog med tiden kännas lättare och bättre.

Nu har vi även fått snö som ligger kvar på backen! Inte är det så mycket snö och heller inte pudersnö utan riktigt tung "klobbsnö" men det ligger kvar och det gör det hela så mycket bättre. Det känns inte lika mörkt ute och det har frusit på så det ligger nog kvar hela natten men det är fruktansvärt halkigt ute så jag får nog ta det lungt när jag ska gå på jobbet imorrn.
Sacha är inte imponerad av detta snöslask som vi skulle promenera i idag. Hon hoppade och undvek i största möjliga mån allt slask som hon kunde. Blöt var vi alla 3 när vi kom in (jag och hundarna såklart), skorna hade inte varit vattentäta och mina byxor hade sugit upp vatten efter hela vaden.
Fick dock äta en mycket god middag hos Jens föräldrar som gjorde promenaden värd all möda. Hundarna fick smaka på köttbullar så jag tror dom glömde bort den slaskiga promenaden väldigt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback