Popcorn!!

Idag har varit en låång dag. Inskolar mig för tillfället på ett nytt äldreboede och man är lite allmänt förvirrad där man går och ska försöka lära sig vad man ska göra hos var och en som bor där.. eller äldreboende får man ju inte säga nu kom jag på, det är numera ett seniorboede så man ska ju lära sig hemtjänsten också.
I alla fall hade jag varit där i 8 timmar och skyndade mig att handla för att komma hem och laga lite mat.
Kommer hem för att se att en orkan har gått genom köket (har inte hunnit städa/diska från i helgen och Jens har har bidragit med en hel del). Diskbänken syns inte, barbordet är överbelamrat med saker som definitift INTE ska vara i ett kök och själva köksbordet fanns inte en yta ledig..

Jahapp, bara att börja städa bort innan man ska laga mat, klockan var 17:30 och har inte ätit ordentligt sedan 11. Hungrig, less och irriterad är kanske inte bästa sättet att börja prata med nån så jag sa inte mycket till någon här i huset (förrutom Sacha som försökte sig på att smyga upp på diskbänken för att se om det var något gott där) förrän jag hade fått i mig en min första tugga av blodpuddig.
Aldrig har blodpuddig varit så gott!
Måste tillägga att hela min familj blir väldigt dåliga i humöret om vi inte har fått mat på länge. Eller pappa vet jag inte så mycket om, men mamma och vi systrar hörs det ganska tydligt om vi ätit för lite. Tror ändå att jag är lindrigast i det fallet.

Mamma kom förbi och bjöd in oss till middag i morgon, så skönt att slippa laga mat. Är så fruktansvärt less på att stå inne i köket.
Nu har jag poppat mig en ordentlig skål med popcorn och ska inte röra mig från soffan på hela kvällen (ja om inte hundarna behöver gå ut förståss) läsa min bok och se Äntligen hemma.
Tur att jag nu ska få vara ledig både Onsdag och Torsdag så att jag hinner ta tag i huset och städa upp lite. För ikväll orkar jag bara inte göra mer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback