Storstädning

Idag har jag städat hela nästan hela huset. Källaren har jag inte brytt mig om eftersom man inte vet i vilken ände man ska börja. Ser ut som ett bombnedslag där nere så där har jag inte ens försökt att städa.
Men bottenplan och övervåning har jag hunnit med idag. Hängt upp en nygammal lampa som jag hittade undanstoppad i sovrummet, den nya platsen blev i vardagsrummet brevid soffan.
Dammtorkat överallt och det har verkligen behövts, är inte världsbäst på att komma ihåg att göra det. Plockat undan saker som legat framme och diskat fram diskbänken. Blev klar just före kl 15, hade då städat mer eller mindre nonstop sedan kl 10:30. Så då kan ni bara tänka er hur det såg ut här innan jag började.
Tyvärr så syns det inte så stor skillnad som jag hade hoppats men man kan ju ta det som om jag inte hade så stökigt innan.

Har just ätit middag, en älgstek och klyftpotatis och morötter så nu ska jag smälta maten innan jag går ut med hundarna en sväng. Har tyvärr inte hunnit vara ute med dem på någon promenad idag. Ska ringa syster och se om hon vill/kan följa med. Så mycket trevligare om man har någon att prata med när man är ute och går.

En kompis tog med mig ut för någon dag sen och ville att jag skulle följa med henne till hundspåret för att se hur det ser ut där. Hon hade med sig sin hund och dennes kullsyskon och jag hade med mig mina hundar. Sprang som tokar gjorde mina och hennes 2 var lite lättare och holla koll på. Men med tanke på att dom inte alls har lika långa ben så var dom inte lika ivriga på att springa brevid spåret som mina 2 vildingar är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback