Syr!

Jepp, nu har jag hittat nål och tråd och ska försöka sy in en väst som jag hittat bland en massa gamla kläder. Har 4-5 sopsäckar nere i källaren med kläder som jag och storasyster gick i genom när hon var här uppe på besök. Hittade 4 västar (tror jag) men det var en som jag blev störtkär i som jag bara måste försöka sy om.
Kan ju bli lyckat om jag har tur och sen så tror jag inte heller att nån annan har en likadan sen.
Den kommer från det goda 80-talet, nåt som mamma måste ha ägt en gång i tiden, och har nåt mysko mörkgrönt tyg i ryggen men den sitter så snyggt!

En annan väst är svart och räcker ner till höften och har slits på sidorna. Många fickor så den tror jag att jag kommer att använda ganska flitigt också. Den behöver jag inte ens sy om eftersom den sitter ganska bra.
Fyndade även en blå kjol med hängslor som jag tror jag ska ha som ett linne eller nåt. Beror nog på humöret jag är på när jag ska försöka ha den. Det kanske aldrig blir men det skulle va kul om jag kunde ha den vid något tillfälle.
Inte riktigt min vanliga stil om man säger så. Har en väldigt anonym klädstil om jag får säga det själv. Utom när man ska gå ut och ha det roligt, då slår det om och jag kan ha dom mest mysko kläder man kan tänka sig. Men har tonat ner utestilen ganska mycket ändå på senare år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback