Tända ljus

Ikväll gick jag och min mor till kyrkogården för att tända ljus på morfar och mormors grav och min farfars grav. Redan när vi kom dit runt halv sex så var det många ljus som var tända överallt på kyrkogården. En kall och sjärnklar kväll och det var väldigt vackert med alla ljus.
Satte ett stort ljus på morföräldrarnas grav och ett mindre ljus på farfars grav. Träffade min faster när jag satt och skulle tända farfars ljus så jag fick till och med fråga om jag fick använda mig av lyktan som fanns på plats, men den skulle hon använda så jag satte ljuset brevid istället.

Efter vi varit på kyrkogården klart gick vi en promenad med vovvarna men ingen av oss var på inställda på en långpromenad så det blev bara en haltimme denna gång. När vi kom hem till mig så fikade vi lite innan jag fick mig en klippning av mamma. Toppade lite och klippte bort det nötta så det går inte ens se att hon varit och naggat i håret men det känns :)
Gick sedan ner i källaren och gick igenom dessa klädsäckar igen och vilken nostalgi! Mamma känner igen varenda plagg och kunde säga precis när hon haft dem och till vad. Mycket var till leggings och taights.
Nu sitter jag ensam i mörkret och ser på Idol, eller lyssnar i alla fall, och äter popcorn. Ska nog se om det går en bra film senare ikväll, det är ju Halloween så nån skräckis på tv borde det ju vara i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback