Tog mig en promenad..

..i det vackra vädret som vi nu hade på förmiddagen. Tog med mig hundarna ut till hundspåret och lät dom spriga av sig lite.
Tog även med mig kameran men batterierna ville inte vara riktigt med så att jag fick "spara" med mitt bildtagande. Tror ändå att jag hann ta 20 kort :)
Men det är inte alls mycket för lilla jag, men försökte mest ta på hundarna när dom var in action men det gick inte så bra. Bäst gick det förståss i slutet när dom inte orkade springa lika fort och yvigt. Norna hittade en Spillkråka som hon jaga iväg och den lät inte allt för lycklig innan jag kalla tillbaka henne.


Sacha tappa bort sig igen, denna gång 2 ggr. Men det är ju tur att hon skäller så att jag vet att hon är vilse så man får ropa lite extra för att hon ska hitta tillbaka. Däremot ville inte Norna vara med på slutet, hon stack till skogs och hade inte tänkt följa med, men efter övertalning gick hon tillbaka med mig till bilen.
Väl hemma blev det dax för den obligatoriska avspolningen i duchen för hundarna. Norna är inte alls förtjust fram till det att man tar fram handduken och ska gnugga henne torr. Det är nästan det bästa hon vet.
Sacha finner sig i det men jag tror inte att hon tycker varken bra eller dåligt om det. Man får ju torka av sig i soffan har hon kommit på  :)


Före promenad/Sprinterlopp - rena och fulla av energi


Här sticker Norna i full galopp


Otroligt vackert och färgsprakande, men övervuxet


Båda samlade vid sista rakan. Norna först och Sacha följer.


Efter en timme - Lite skitigare och inte lika mycket spring kvar i benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback