Staan

Körde till staan idag och skulle äntligen få röntga underkäken för att se om jag får ta ut tanden utan att behöva operera. (vilken jag hoppas att jag ska slippa) Hittade en renhop på väg till stan men lyckligtvis så var dom nog smarta att kliva av vägen när jag skulle passera.
Väl i staan anmälde jag mig hos tandläkarn och väldigt snart kom en glad liten tandsköterska och hämtade mig. Gick upp en våning till röntgen och blev tvungen att ta av mig alla smycket som jag hade runt ansiktet (örhängen och halsband) Glasögonen åkte av dom med men jag glömde hårklämmorna som jag hade i luggen. Resultatet blev en bild på ett kranium och 4 vita streck som hänger på höger sida av pannan. Ganska läckert och sköterskan bara skrattade när hon fick se bilden. "Så kan det gå.."
Men det känndes nästan som om man stod i skamvrån när hon skulle ta bilden eftersom man stod och stirrade in i ett hörn och försökte gapa allt vad man bara kunde. Fick inte röra sig så man tog stöd i väggana. Men jag tror att bilden blev bra eftersom vi bara behövde ta en.
Sen gick vi ner en våning och skulle ta ännu fler bilder med den lilla röntgenmaskinen. Har kommit fram till att det måste vara djävulens redskap efter det gör så ont! Plåtarna skaver i både gommen och i svalget så att jag har fått små sår efter att man försökt bita ihop så pass mycket att inte plåten ska smita och hamna på fel ställe.
Tror vi provade i 40 minuter innan vi fick så pass bra bilder att hon blev nöjd. Men tror att jag har för liten mun för att kunna ta nog bra bilder eftersom det tog så pass lång tid.

Handlade lite och åkte hem. Åt lunch halv 3 och konstaterade att jag inte hinner på mitt BEMA- möte som jag skulle försöka vara på idag. Hoppas att dom har överseende med det, fast dom visste om att jag skulle till staan idag.

Åt middag hos mamma. Syster och hennes små följde också med. Lillebror har precis lärt sig sitta själv och när jag stödhöll honom så kräks rakt i knät på mig. Sött med barn. Nu väntar jag på att Heros ska börja. Längtar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback