Surströmming igen..

och det var precis lika gott som vanligt. Igår var det Jens mamma som bjöd på detta goda och Jens moster och hennes barn kom också dit. Glass och kaffe till efterrätt och man kännde sig sprickfärdig innan man hade ätit upp allt det goda som man bjudits på.

Ute på gräsmattan stod en snygg bil men sprucken framruta och många bucklor på vänster sida. Fick veta att den hade krockat med en häst och sulle fixas upp igen. Som tur var skadades varken föraren eller hästen.
Nu försöker jag komma överens med min katt Riva om att inte ligga på min arm när jag försöker skriva, vilket jag vinner för tillfället men tro inte att hon ger upp på lätt. En mer social och gosigare katt får man leta efter speciellt på kvällen när hundarna inte springer omkring och man har slagit sig till ro i soffan.
Har inte så mycket emot att hon kommer och gosar men har mer problem med allt hår som hon fäller.

Här har hon mysat ner sig på min kudde som jag placerat på vårat barbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback