Surströmming

Följde med personalen från jobbet igår till en väldigt kall skola i lillholmträsk där vi skulle äta vår surströmming.
Vi var ca 20 st varav 3 st åt korv. Tycker att det var väldigt få som inte åt surströmming, annars brukar det i lite större sällskap vara några fler som inte tycker om denna goda fisk.

Fick i mig tre fiskar på tre klämmor och fick även denna gång komentarer om mina mackor. Men enligt mig ska man kunna få i sig potatis, lök och en surströmmingsbit per tugga så att man får samma goda smak varje gång, eftersom jag inte använder mig av tomat och gräddfil eller vad man nu kan tänka sig ha till en klämma, som gör att det smakar lite mer än bara potatis.
Fick höra en historia igår där man bjöd 3 st "sörlänningar" på surströmming varav 2 inte var allt för förtjusta.
Den tredje åt surströmming med greksallad på och tyckte att det var jättegott. Hon hade då lagat denna greksallad till dem som inte ville äta strömming men det fungerade tydligen till fisken också.

Tyvärr så missade jag babysimmet eftersom jag var så fruktansvärt trött igår och sov när Jens kom hem på luchen. Det brukar inte hända allt för ofta. Det blev heller inte någon promenad med hundarna eftersom det regnade precis hela dagen och det var inte lätt duggregn utan ganska ordentligt.
Sacha vägrade pinka på hela dagen och hade ganska bråttom ut när jag kom hem efter surströmmingskalaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback