Bakardag

Idag fick jag ett bakaril eftersom det gick absolut inte vara utomhus längre än en liten stund i taget (-20 grader). Gjorde syltgrottor som blev absolut misslyckade, inte så mycket fel på smaken men det blev smulhögar med en klick hallonsylt som höll ihop 1/3 av kakan.
Eftersom dom inte blev så bra så beslöt jag mig för att göra muffins, funkar alltid och det blir sällan misslyckat. Skulle då prova mina "nya" muffinsformar i sillicon. Dom är inte så nya men det är första gången jag använder dom.
Formarna fungerade alldeles utmärkt och jag bjöd även mamma på en när hon kom förbi och hälsade på. Jag hade ätit en förut så det var alltså 2 tomma formar, dessa ställde jag på diskbänken utan att skölja av dom. Stort misstag!
Sacha tyckte att det luktade smaskens och beslött sig för att smaka, dvs tugga sönder formarna. Hittade dom i soffan och det fanns inte en tillstymmelse av muffin kvar på formarna.
Sacha har varit duktig tycker hon själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback