Mera skidor

Nu är det bra på tv igen. Skidskytte Vm började idag, tyvärr inte allt för bra för varken våra damer eller herrar, men så går det väl när dom tjures med att ha det i Korea. Helena var i alla fall duktig, 5:te plats tycker jag var väldigt bra med de förutsättningar de hade. Sen att det även är annan skidåkning emellanåt är bara ett stort +.

Följde Jens och en hel annan hög ut på hundspåret idag, Norna, Sacha och Tilda var även med. Jag och Jens körde utan hundar eftersom vi lånade ut dem till dom som skulle dit. Sen hade vi tyvärr bara 2 bälten så Norna fick springa brevid, tror inte hon tyckte det var så hemskt.
Jag däremot har tappat all kondis efter min förkylningsperiod och fick stanna lite nu och då för att inte dö, speciellt i uppförsbackarna. Men jag tog mig hela varvet runt utan att dom blev allt för "övervänt" på mig. Och bäst av allt: Utan att trilla i nedförsbackarna!!
Sen åkte vi hem och åt årets första semlor, väldigt gott. Bjöd även Jens föräldrar.
Somnade på soffan en halvtimme eller så innan jag började fixa lite middag. Pölsa, potatis och rödbetor. Perfekt till alla hjärtans dag eller hur :)

Om en stund ska vi ut igen och åka, denna gång på elljusspåret, får se hur långt det blir denna gång. Nu ska vi bara smälta maten så vi orkar åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback