Underbart!

Vaknade idag av det sedvanliga sättet:
Sacha står och gnäller lite lätt nederst i trappen och väntar på att jag ska komma ner och fixa frukost åt dem och gå ut med dom. Efter 5 minuter har jag inte riktigt vaknat och då övergår det hela till ett skällande.. ett ordentligt skall med 20 sekunders mellanrum ända tills hon hör att jag kliver upp och håller på att klä mig. När jag väl kommer nerför trappan så står bägge två och knorrar och viftar på svansarna så hela kroppen följer med. Norna står som vanligt och skrattar och fnyser. Försöker parera attakerna som Sacha kommer med eftersom hon vill skynda på prossesen allt vad hon bara kan. Maten är blötlagd och ut går vi, i koppel denna gång eftersom Sacha absolut inte kan tagga ner, de fixar sitt och vi går in.
Väl inne rusar dom till matskålarna och väntar på komando innan de får börja äta. Själv tar jag mig en filtallrik och läser lite. Nu ligger vi allihopa på soffan (Norna i mitt knäveck som vanligt) och väntar på att det ska bli lite varmare ute.. -16 grader.

Idag är det strålande sol och inte ett moln så långt ögat kan nå, kallt ja, men det blir nog bättre under dagen. Har bestämt mig att idag blir det en långpromenad med hundarna efter skoterspåret när Jens ändå är borta och jobbar. Hur kul är det att sitta inne en sån här dag alldeles ensam?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback