Skidor

5 km skidor åkte jag och Jens i måndags. Eller Jens åkte inte så mycket, han höll mest undan och åkte ifrån mig utan minsta ansträngning om han ville. Igår åkte vi bara 4 km och nu fick Jens inte vila lika mycket som i måndags eftersom jag hade bestämt mig för att det inte skulle stannas av i uppförsbackarna. Gick ganska bra men istället föll jag i en nedförsbacke och han fick stanna och vänta in mig i alla fall..
Idag för jag ut och åkte efter jag hade ätit frukost, men det blev inte så långt då. Tror det blev ca 3-3,5 km och det gick ganska sakta. Inte så konstigt eftersom kroppen var ganska ond och jag hade lite träningsvärk i benen och axlarna. Sen så känner man sig inte alls lika motiverad när man åker själv och inte har någon "att jaga".
Efter middagen for jag ut och gick med hundarna och hämtade mitt usb-minne/mp3 spelare hos syster, samt Jens Kos lurar. Men min Mp3 spelare ville absolut inte starta så jag lånade Jens mp3 spelare och for ut på skidspåret en gång till.
Eftersom jag tyckte att det blev så kort förra svängen så skulle jag åka 5 km nu. Men såå jobbigt det var. Genomblöt av svett var jag när jag kom hem och trött och huvudvärk eftersom jag inte hade drukigt ordentligt. Men det tog bara ca 35 minuter så det var inte så konstigt att jag var trött och slut. För mig är 35 minuter ganska snabbt och jag tror inte att jag åkt så fort någon gång. Tror även att jag har "hittat" treans växel. Ska visa Jens senare nån gång så han för bedömma om jag gör rätt.
Imorgon ska jag vila och inte åka skidor. Får se om det blir en lugn promenad med hundarna istället.
Nu blir det top model 11 och en stoor skål med popcorn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback