Temperaturhöjning

Jodå, idag hade vi en som hette duga.
Vaknade kl 6 i morse och tittade som vanligt på termometern och den stod på fantastiska - 27 grader. Klädde på mig med skoterbyxorna, skoterjackan, skoterhandskarna och skoterskorna. Mössa och inlindad i en halsduk så att bara ögonen syntes. Ögonfransarna frös fast i varandra när man blinkade så det var tur att jag har en väldigt kort promenad till jobbet :) Tar ungeför max 5 minuter om man går i normal takt. (min normala i alla fall)
På lunchen kl 12 så gick jag hem och tyckte att det känndes mycket varmare ute. Tittade på termometern igen och ser att det nu bara var -18 grader. Satt i soffan och myste under filt och tittade ännu en gång på termometern innan jag skulle fara och då var det bara -14! 4 graders temperaturhöjning på en timme.
Nu är det bara 12 grader ute och jag passade på att ta en promenad med hundarna när det inte var så kallt ute längre. Men eftersom mina hundar är lite mesiga och fryser om tassarna när det är över -10 ute så blev det sockar på dom idag samt reflexvästarna. Efter 1 ½ timme ute så ligger vi nu alla tre på soffan och bara myser.
Ska strax se Let's Dance på tv. Börjar kl 20:00 om jag inte är helt ute och cyklar. Kommer att njuta min smaskiga popcornskål som man bara måste ha när man ska se andra röra på sig på tv. Det blir extra mumsigt då. Hehe.
Efter 4 minuter ute. 
Bilden är från igår och då var det bara -24 grader :) Men observera isen på ögonfransarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback