Det är på G!

Nu verkar det som om flunsan/förkylningen eller va tusan det nu jag har åkt på efter helgens magsjuka äntligen börjar ge med sig! Vaknade idag, utan att ha ont i kroppen, och upptäcker att nu sitter det mest i näsan och jag hostar som ett as.
Men känner mig lite piggare idag faktiskt, fast jag brukar vara som piggast på morgonen och sen blir det värre fram på kvällen, men det verkar gå vägen än så länge.
Känns faktiskt lite dumt att stanna hemma från jobbet idag men inte värt att riskera att smitta ner mina vårdtagare och personalen bara för att jag känner mig en uns bättre. Ska bli mycket friskare till på måndag hade jag tänkt så jag kan och orkar vara en hel dag på jobbet utan att börja kallsvettas och flåsa det första jag gör något.

Igår var en mindre bra dag när jag vaknade, skrek och grät lite när jag gick omkring i köket eftersom det kändes som om ett revben på något mystiskt sätt gått av under natten. Vilket inte heller hade gjort utan det var mycket onda och stela musler som höll på att vakna till liv. Efter 30 min kunde jag röra mig utan svära till och utan att tårarna rann. Tillbringade nästan hela dagen på soffan.

Nu har jag faktiskt orkat med att vädra alla sängkläder och tvättat upp allt som jag använt mig av i helgen. Nu jäklar ska dom dö bacillerna så att jag kan bli frisk. Köpt sinova forte som jag kommer att äta i några dagar så att bihålorna torkar upp, och jag förhoppningsvis blir människa igen.

då vet ni. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback