Läkarbesöket

Jepp, jag var efter många om och men tvungen att lägga svansen mellan benen och krypa till korset. Ringde efter läkartid igår morse och fick mig en 11.30, var med sänkt huvud jag gick dit. Gillar verkligen inte läkare!
Tack och lov så prata han inte så mycket med mig och undersökningen gick på ca 5 min. Inte så lätt att föra ett samtal med en läkare som knackar en i pannan och ska kolla i öronen. Han ville ta en snabbsänka för att se om värderna hade ändrats och ifall jag hade någon inflammation i kroppen. Ett stick i fingret senare och jag fick både Kåvepenin och rinixin för mina bihålor. Tänk va smidigt det kan gå ibland, varför gjorde jag inte detta förra veckan?? Han sa inte direkt att det var bihåleinflammation men kan inte vara så mycket annat.

Men men nu har jag börjat på min penicilinkur som kommer att räcka i 9 dagar till, sen ska förhoppningsvis infektionen vara ute ur kroppen! Känner mig faktiskt lite bättre idag, men är långt ifrån frisk.
Har idag legat på soffan och sovit mycket, kände mig smått febrig innan jag skulle gå på jobbet så det var bara att stanna hemma, men till på fredag räknar jag med att jag ska va så pass frisk att jag ska orka va på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback