Maj?!

Jo det är sant, snart är det faktiskt Maj. Valborgsmässoafton väntar runt knuten och därmed har man inte så länge kvar innan man fyller 26. Vilket betyder att jag bara har 1 år kvar innan man lämnar facket "ungdom". Det blir lite dyrare att åka buss, tåg och flyg men annars så vet jag inte vad som kan va så mycket negativt med att fylla vuxen (27).

Nåt som är väldigt bra med valborg är att syster och 2 andra uppsalabor kommer upp och hälsar på oss norrlänningar hela helgen. Det ser jag verkligen fram emot och jag hoppas att dom ser fram emot det lika mycket som jag.
Kommer att vara hundlös hela valborgshelgen vilket har både sina för och nackdelar.
Fördelar:
1, Får sova så länge som jag nu önskar på morgonen
2, Slipper vara orolig över att dom ligger hemma ensamma och har tråkigt medans jag inte är där
3, Jag kan låna ut bäddsoffan om det nu skulle behövas utan att va rädd att Norna och Sacha puttar ner folket från soffan.
Nackdelar:
1, Kommer att vakna tidigt på morgonen i alla fall
2, Inga hundar som viftar på svansen när man kommer hem
3, Ingen Norna som ligger i knävecket och sover när man ligger i soffan, Gullpluttan min!

Men jag har en känsla av att helgen kommer att forgå i rasande fart, som den har en tendens att göra när syster är uppe på besök. Man lyckas oftast inte bocka av alla saker man planerat in.
Jajja nu har jag tjatat färdigt för denna gång. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Jens

Du glömde en fördel! Att ja får ligga på min gossascha och ha nornis i knävecket Hela helgen ;)

2010-04-27 @ 10:24:35
Postat av: Hea

Det är väl ingen fördel för mig. Men jag kan hålla med om att det är en fördel för dig.

2010-04-27 @ 19:57:35
URL: http://healainen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men alltså, är det inte när man fyller 26 som man får betala lite mer för buss och tågbiljetterna.. det känns VERKLIGEN så! Inte för att göra dig besvärad över att behöva bli "vuxen" redan i år ;)

2010-05-03 @ 20:36:20
URL: http://hannasbonheur.blogspot.com
Postat av: Hea

har så fruktansvärt lite koll på det där så jag säger varken bu eller bä. Men du har säkert rätt, får väl finna mig i att bli "vuxen" lite tidigare än beräknat i så fall ;)

2010-05-03 @ 21:22:55
URL: http://healainen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Äh, jag ska inte svära på det heller men jag hade för mig att de va så :) Ha de!

2010-05-03 @ 21:24:42
Postat av: Jens

jo det stämmer att de är när du blir 26 då kostar de mer att åka buss..skiljer rätt mycket..tror de kostar 118 skeå - umeå nu och 153? om man är "vuxen"

2010-05-05 @ 00:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback