Bakslaget

Fick veta för en liten stund sedan att tåget som min syster är med på inte kommer att åka längre än till Ö-vik. Kommer därifrån att åka med en buss kl 9 på morgonen. Detta innebär att hon kommer att komma fram här tidigast kl 13.
Hade sett fram emot att få vara med henne en hel förmiddag utan att känna allt för mycket tidspress. Så gick det bara för att det inte kan sluta snöa! Jag som gillar snö, nu skulle jag helst av allt vilja ta bort allt och ha sommar året runt!

Jag skulle aldrig satt upp så stora förhoppningar om detta. Nu hinner jag kanske få träffa henne i morgon 1 timme innan jag ska på jobbet. Har jag riktigt otur och bussen är försenad så träffar jag henne inte alls..
Juldagen får vi träffas en liten stund i alla fall. Men någon lägenhetstitt bli det inte för hennes del, jag jobbar precis hela helgen, sen så åker hon redan på lördag eller söndag..

Ursh! Det här var ingen rolig jul, först inte få va ledig och sen att vi knappt hinner ses.
Den lilla julkänsla som jag faktiskt fick ikväll på jobbet blev förintad. Skulle inte kunna tro att det är jul om det inte vore för att det står så i almenackan..
Dessutom får jag inte träffa älsklingen förrän på måndag, helgen kommer att va så lång!

På nyår kommer jag sitta hemma själv i mörkret med katten. Har jag den inställningen så kan jag faktiskt glädja mig om jag blir bjuden nånstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback