Dag 12 - i min handväska

Lätt, i den har jag ingenting eftersom jag sällan använder en handväska.
De få gången jag har en så är det börsen, mobilen, cerat, snusdosan och en gummisnodd i den. Ganska mycket man rymmer i en förvåndsvärt liten väska. Syster yster i Uppsala som sytt den till mig och jag är fantastiskt stolt över den. Har även en knapp på den där det står: Bjursele. Min kära by där jag är uppväxt :)

Min jacka brukar få va inhoppare istället för väskan och i den är det en hel del annat skrot:
Börsen, mobilen, snusdosa, nycklarna, alvedon, ögondroppar, ett och ett annat papper, kvitton och gummisnoddar.
Man vet aldrig när man får ett infall att sätta upp håret, speciellt på sommaren. Tror det är kvar från den tiden då jag hade midjelångt hår och det alltid var i vägen.
Har som inte lärt mig grejen med väskor så de är nästan enbart en dag på stan då det är för varmt med en jacka eller då man går ut på krogen som en väska används.
I have a thing for shoes! Ju svårare det är att gå på dom ju snyggare är dom, fast jag hittar nästan aldrig nått tillfälle att använda dom tyvärr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback