Dag 17 - Mitt favoritminne

Enklast är nog att ta ett som ligger ganska nära till hands, längre bak i tiden så minns man inte längre detaljer utan bara att det har hänt och varför ungefär. Så detta hände lite mer än 4½ år sedan..

Det var när min syster kom till jobbet och drog ut mig i bilen, skulle visa mig någonting sa hon.
Vi satte oss i bilen och hon drar fram ett litet sett med bebiskläder. Tittar på mig med tårar i ögonen och ett jätteleende och säger: "Du ska bli moster!" Jag börjar böla, hon bölar och vi kramas länge. Kommer inte alls ihåg vad jag sa till henne men vi var så glada båda två, så det var säkert någonting med "Grattis".
Jag går upp i fikarummet och berättar för arbetskamraterna att jag ska bli moster. Jag gråter lyckotårar och händerna skakar. Är så fruktansvärt glad att jag inte kan kontrollera mig.
Det är nog ett av favoriterna. Sedan hon kom ut har hon gjort en hel del hyss tillsammans med sin lillebror och det skapar många fina minnen som kommer ligga varmt om hjärtat i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Ida L

Sitter med tårarna i ögonen.. så fint!! Minns verkligen det där samtalet när hon berättade att hon väntade sitt första barn!! Förstår att du grinade som en tok.. Moster Hea! :D

2010-12-15 @ 00:18:17
Postat av: Hea

Jamen absolut! Känslan man hade då är nog nåt man sent kommer att glömma. Sen var man ju såklart lika glad när hon berättade att hon skulle bli mamma igen. Alla gångerna. Men jag minns den första bäst ;)

2010-12-15 @ 09:40:35
URL: http://healainen.blogg.se/
Postat av: Lina!!!!!!!!

WOW!! Jag grinar floder! Tänk när du ska ha detta samtal med mig =) Längtar!

2010-12-15 @ 21:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback