Dag 18 - Min Favoritfödelsedag

Ja oj! Det var inte så lätt, har ju ändå hunnit passera 26 st i mitt liv men jag har i alla fall 2-3 jag minns väldigt bra, eller som tillhör favoriterna. Kan dock inte säga hur mycket jag fyllde på den första av dom.

Jag hade på mig min sjömansklänning, hade fått ett diadem av en tjej på min skola med tillhörande gummiband (måste ha varit början av -90-talet). Hade på mig den hela dagen, kände mig som en i gänget. Det var en rolig födelsedag, men fiskedamm, tårta och lekande med alla som var där. Hade förmodligen fått en ny Barbie, hade en samling på 14 st i slutet.

Den andra födelsedagen var när vi hade varit på klassresa till Finland, jag gick i 4:an och fyllde år på vägen hem. Jag fick 4 mint godisar och dom sjöng för mig i vår kabyss.
Väl hemma så väntade dom med tårta och presenter. Fick mig en cd spelare med radio och som man även kunde spela kassett på.

När jag var 12 så fick jag mig min alldeles egna nya cykel och ett täcke. Ett par birken-stocks med blommor på. Varför jag minns det är för att jag även hackade mig själv i tån när jag skulle ta bort lite is från gräsmattan med ishackan. Just före farmor och farfar kom på besök, dom uppvaktade mig i sängen. Tror jag var mest arg för att jag blodade ner dom nya fina skorna..
Ok, det var inte bara 1 födelsedag, men det är några favoriter i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback