Dag 19 - Detta ångrar jag

Man kan ju ångra mycket, vilket jag gör nästan varje dag. "Varför gjorde jag det där? Varför gjorde jag inte sådär istället?"
Men något jag ångrar nu i efterhand som inte tillhör dom vardagliga "Ågren" är nog att jag inte satt ner foten mer och stått upp för mig själv. Att jag inte tänkt på mitt eget bästa mer utan alltid tagit hänsyn till andra fast jag själv inte mått bra av det.

Något mer jag ångrar är att jag inte berättade för mamma och pappa hur jobbigt jag faktiskt hade det i skolan när jag gick låg- och mellanstadiet. Inte med själva skolarbetet utan att jag var ut-fryst och mådde dåligt under en längre tid.
Pappa sa även till mig när jag berättade några år senare hur det faktiskt varit: "Varför har du inte sagt nåt? Då kunde vi ju ha gjort någonting åt det!"
Tror faktiskt att jag trodde att det skulle va så eftersom nog såg både lärare och andra elever det men ingen brydde sig. Trodde nog att det var normalt. Låter jättetokigt jag vet, men jag hade som ingen jag kunde prata med om det.
Fast det har ju inte bara kommit dåliga saker ur det, har lärt mig att visa mer hänsyn till andra medmänniskor.



Idag har det blåst och snöat som sjutton! Det blåser fortfarande och köksfläkten tjuter till ibland. Fast det är varmare ute nu i alla fall. Bara några minusgrader istället för de -22 som varit nu under en längre period. Känns faktiskt riktigt roligt att titta på termometern igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback