Dag 25 - Då har jag känt min sviken

Kanske inte direkt sviken men jag var/är väldigt besviken i alla fall...

Ja nu senast var väl då vi skulle få skriva upp hur vi ville jobba nu i jul. Hade som glatt mig att få vara ledig på julafton för första gången på 8 år. OM man inte räknar med året då jag låg med kotkompression, då var jag ofrivilligt ledig.
Började som glädja mig åt att jag skulle få spendera en jul med familjen utan en "deadline". Att jag skulle få träffa systrarna och barnen utan att behöva stressa iväg.

Blev inte i år heller, gick från att ha trott att jag skulle få va ledig till att jobba 23/12-27/12. Fick välja mellan att jobba 15-01 eller 16-21, tog det "bättre" jobbhelgen.  
Hinner visserligen vara med på julafton fram till kl 15:00 ungefär. Men det är som då det börjar tycker jag.
Så ingen julkänsla infinner sig i år heller, har som glömt hur det ska kännas.

Sen har jag kännt mig ordentligt sviken också, men det är något jag inte vill eller tycker känns nödvändigt att ta upp. Är ett avslutat kapittel i mitt liv och behöver inte uppleva det igen från den det involverade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback