Dag 26 - Mina rädslor

Spindlar! Dom som springer fort och hoppar, dom små gör mig inte så mycket bara dom låter bli att vara nära mig. Krabbspindlar ser fruktansvärt lömska ut och dom vill jag inte heller ha på mig.
"Skvätträdd" har jag nog alltid varit, tycker inte om då nån kryper upp bakom och sedan hoppar fram och skriker, då skriker jag med!
Är smårädd för tandläkarn, eller borren som dom har. Borrat så fruktansvärt mycket i mina tänder då jag var liten, så den vill jag helst undvika. 

Meningar som börjar med: Du Hea, vi måste prata...
Får alltid hjärtat upp i halsgropen då, oftast handlar det om bagateller som inte alls är farliga men jag får alltid värsta senariot då. 
Tänker alltid: "Jahapp nu får jag sparken..." eller "nu har det hänt nåt och det är mitt fel."


Systersonen var här idag, satt barnvakt en stund. Han hade med sig ett stort paket som han la under min gran, tillsammas med klapparna jag köpt. Sen när min mor kom och hämtade honom så var han så stolt över sitt paket, stoppade ner det i sin påse han hade med sig så det fick följa med hem till mamma också.

I morgon ska jag hämta upp storasyster vid tågstation (8:30), sedan förbi pappa med julklappar. Vidare hem till mig för att syster ska få se längenheten, sedan vidare till mamma för att fira jul. 15:30 bär iväg till jobbet och där kommer jag att vara fram till 21. Lär nog va lagom slut när jag kommer hem på kvällen, blir det bums isäng så man orkar med att jobba dagen efter.
Lär nog inte hinnas med att blogga, men tror nog inte att det är allt för många som kommer att läsa det ändå på en julafton. Så juldagen bloggar jag nog nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback