Dag 6 - Min dag

Önskar jag hade gjort något jättespännande idag så ni hade haft något att läsa om men tyvärr så har jag spenderat nästan hela min vakna tid idag på jobbet. Där har jag tystnadsplikt så jag kan inte berätta vad jag gjort, tror inte att det är speciellt kul att läsa om heller.

Vaknade idag vid halv 10, eftersom jag inte somnade förrän 3 inatt. Drömde att jag försov mig så jag var inte speciellt utvilad heller när jag vaknade. Åt frukost, gosade med katten, myste under en filt på soffan, klädde på mig och gick på jobbet. Där spenderade jag mina nästkommande 9 timmar och kom hem nu strax efter åtta.

Fick idag ett erbjudande om att hoppa på och jobba på en egen rad i 3 månader, är lite med blandade känslor jag tackar ja. Bara dom jobbiga extraturerna och den ligger bara på 68% ungefär. Men jag kan samtidigt inte tacka nej eftersom jag då lär bli av med lasen och förmodligen leva på svältlön. Det som är bra är ju att man vet när och hur man jobbar 3 månader framåt och kan planera sitt liv lite grann.

Kunde ju inte ens köpa cola ikväll, hade glömt plånkan hemma och jag orkade inte gå fram och tillbaka flera ggr. Inte min dag idag alltså.
Var tvungen att ventilera lite med älsklingen som var på fest, lät som om han hade en roligare kväll än vad jag har, vilket är trevligt. Kändes lite bättre också när jag fick höra hans fina röst igen, har saknat den! Eller hela han för den delen.

Nu ska jag ta och poppa mig en stor skål med popcorn, slå igång tv:n och mysa mig ner i soffan med katten. Kanske sur-läppen inte putar lika mycket och jag blir på lite gladare humör.

Kommentarer
Postat av: Carro

Så roligt att du blev erbjuden en egen rad!! =) Det var ju en slask rad men dock så vet du hur du jobbar i 3 månader! Jag tycker det blir kul att du kommer och jobbar me oss!!! =)

2010-12-04 @ 08:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback