Brrr!

Nu är jag riktigt less på denna kyla. Är ännu kallare idag, termometern har krypit sig ner till -31 grader. Fingrarna höll jag på att frysa av mig när jag var ute med hundarna i 5 minuter.

Vaknade 2 gånger inatt av att det krampade i vaderna så att jag var tvungen att sätta mig upp och sträcka ut dom ordentligt för att kunna somna om igen. Vaknade såklart en stund före väckaren också, låg och väntade på att den skulle ringa. Där försvann den sovmorgonen..
Då är det dryga 2 timmar kvar innan man ska iväg på jobbet och har inte alls någon längtan att stiga ut genom dörren idag. Om jag kunde skulle jag teleportera mig dit.. *zap*

Men har hört rykten om att det skulle bli varmare till helgen och jag kan ju bara hoppas att det stämmer, då vankas det långpromenader i skogen och på hundspåret. Har längtat ut på sådanna länge nu, tror hundarna gör det också.
Fast inte idag, fick dra dom ut och dom sprang tillbaka till dörren efter att dom gjort sitt ute. Norna stod och balanserade på 3 ben för att hon tycker det är så kallt. Inte kul längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback