Promenaden

Blev som jag sa en långpromenad idag, kom hem efter ungefär 4 timmar.
Hade från början tänkt gå "storliden-rundan" men kom på när jag nästan var framme vid den vägen att "Nä, jag vill inte alls gå på nån väg idag", så jag konkade vidare utefter leden mot Bjurträsk och ser en skylt vid leden där det står Mensträsk och Fromheden. Så blev det, ville veta hur lång tid det skulle ta att gå till Fromheden. Hade då redan varit ute i ungefär en timmes tid redan. (Ibland funderar man hur man riktigt tänker..)

Dryga timmen senare var jag framme, bara att vända om och gå tillbaka då. Var riktigt skönt ute idag, hade tur att det slutade snöa under hela tiden jag var ute, det har börjat om nu ser jag.
Är faktiskt riktigt stolt över att hundarna följde med hela vägen utan att ens visa några som helst trötthetstecken, inte som jag då med andra ord, flåsade rätt duktigt i uppförsbackarna. Är mest stolt över Sacha som knappt orkade gå 30 minuter promanader på plan mark när hon kom till oss. Nu går hon 4 timmar i kuperad mark utan att blinka, vilken skillnad det blivit :)

Nu är jag duktigt trött i benen men förvånansvärt pigg för övrigt. Men jag tror ändå inte att det blir någon simhall ikväll, tycker att jag kan unna mig lite vila nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback