Nyår

Blev ett panikpackande efter jobbet eftersom människorna här i Norsjö redan hade börjat skjuta raketer. Sacha sprang framför, bakom och hade nog helst hoppat upp i famnen på mig om hon hade kunnat. Packade in oss i bilen och körde ner till mamma där det smällde betydligt mindre.
Sacha föll till ro och vi satt och såg film en stor del av kvällen medans jag delade min vinflaska med mamma.
En halvtimme in tolvslaget började det smälla väldigt mycket, fast betydligt minde högljut än vad det skulle ha varit uppe i samhället. Sacha stressa upp sig och jag fick sitta och hålla fast henne lite lätt så hon inte skulle lägga sig på mamma eller på A.
Skålade in nyår och sen blev det direkt isäng, de var så snälla att jag fick låna övervåningen och sova där. Radion på full volym och discomusik.
Klabbe är en ganska duktig dj, fast en massa mellanprat som var totalt onödigt och jag gärna hade sluppit.
Tog inte allt för länge innan S slutade höra smällarna och somnade nog av ren uttmattning. Norna tror jag inte ens fattade att small ens eftersom hon var totalt upptagen av en tuggring som jag tagit med mig dit.

Halv 4 tordes jag skruva ner radion och somnade inte så kort därefter. Kl 8 väckte dom mig och skulle ut och ville ha frukost. Åt frukost själv och somnade en stund till på soffan.

Kunde ha firat nyår på värre sätt :) Önskar alla en god fortsättning för det tänker jag ha i alla fall. Försöka åtminståne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback