Obehagligt

Vaknade inatt av att det var någon på våningen under mig, trodde först det var hundarna men sedan öppnades och stängdes skafferiet och haspen lades på igen. Grinden till trappen öppnades och jag hör hur någon är på väg upp. Fortsätter att låssas sova för att se vem det är.
Missar att det går förbi någon vid dörren men ser hur sovrumslampan till rummet brevid mitt tänds. Denne någon bökar inne i rummet en stund och innan det släcks igen hinner jag se en svart skuggestalt på dörren. Såg ut somen mansfigur.
Försökte se i ögonvrån när denne passerade igen men det kom ingen utan det gick någon ner för trappan igen! En stund senare hör jag att det är någon på väg upp igen. Satt mig upp i sängen och då blev det knäpptyst.

Kan ju tänka er att min första tanke blev Paranormal aktivity! Inte mycket sömn inatt och jag kan ju inte skylla på hundarna. Sen har det fallit något nere inatt men jag har inte gått ner och kollat vad det är än. Säkert något som hundarna varit och stött i tidigare igår.

Nu ska jag i alla fall göra mig klar för jobbet och förhoppninsvis försvinner detta ur mitt huvud tills jag ska sova ikväll.
Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Huvva, fick du reda på vad det var som bökat runt hos dig?? Usch vad rädd jag skulle vara!!

2010-01-15 @ 22:21:46
Postat av: HeaLainen

Nä, har inte fått veta vad det var, men sover på soffan med hundarna tills jag flyttar för att slippa va med om det igen

2010-01-19 @ 10:49:40
URL: http://healainen.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Det verkar lite läskigt att bo där bor... Så lås dörrarna och lägg huvudet under kudden... (fniss)

2010-01-19 @ 11:11:48
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: HeaLainen

Jo men jag har inte märkt några fler "aktiviteter" sedan den natten så det går ganska bra att bo här än så länge. Flyttar den 1 Feb så då slipper jag vara rädd att det ska gå någon i trappen längre :)

2010-01-19 @ 21:37:23
URL: http://healainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback