Pågående Flytt

Ja, nu känns det att man är på väg någonstans, har flyttat mer än halva garderoben, nästan allt som jag ska ha från köket och småprylarna i tvrummet. Räknar kallt att det ändå kommer bli en 10 lådor till innan jag har flyttat allt smått till lägenheten.
Sen så var det det där med möblerna. 2 pjäser har jag lyckas få in. Köksbordet och Tv-bänken. Vill tacka J så mycket för bärhjälp, både igår och idag.
Mamma var med och hjälpte mig bära kartonger och packa upp kökssakerna. Nu kan man i alla fall se att det är någon på väg att bo där. Tycker vi har hunnit ganska mycket på 2 kvällar. Gardinerna hängdes upp igår och det ser genast mycket trevligare ut.
Filmerna packade jag också upp igår men var tvungen att lägga tillbaka drygt hälften av dom tillbaka i en kartong. Dvdställen "svalde" bara 160 filmer och jag har på tok för många. Ska sätta mig ner någon dag och gå igenom vilka jag kan göra mig av med. Har kommit fram till 2 st för tillfället ;)

Nästa sak som måste fixas är ett duschdrapperi och några lampor. Ska gå genom några förråd här i huset och se om jag hittar någon lampa som jag törs ta. Lite svårt att bestämma vilka saker som hör till vem när man inte har någon att rådfråga. Är jättesugen på en lampa som sitter uppe här i hallen men ska inte ta den, ska fråga först. Det var något vi köpte gemensamt vill jag minnas.
J du vet att du får protestera om jag tar alldeles för mycket!

Ska nu göra en tidig kväll, blev alldeles för sen igår. Somnade nog först 2-isch nångång på natten och det resulterade såklart i att jag vaknade av att min medarbetare ringde och frågade om jag skulle jobba idag. 20 minuter senare stod jag, ombytt och redo att börja arbeta, på jobbet.
Tur att jag har så snälla och samarbetsvilliga hundar på morgonen. Ut och pinka, sen äta och sen tillbaka till soffan. En sällan bruten morgonrutin för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback