Gitarrspel

Efter gårdagens träning så for jag hem och plockade fram min choklad och mitt vin. Här skulle det njutas av min lediga kväll. Klockan gick och jag blev hungrig, hade turen att gitarristen i bandet var vaken så jag svängde förbi där mitt i natten och vi gjorde några, väldigt fattiga men goda, varma mackor.
Tvingade honom att lära mig lite gitarr och lyckades klinka in snuttar på 2 låtar. Förhoppningsvis så sitter det fortfarande kvar lite längre fram också så jag inte glömmer bort det helt och hållet, skulle vara lite taskigt faktist. Mot honom i alla fall som kämpa på så bra med mig.
Övergav gitarren till honom och satt mig och gosa med katten istället. Riktigt trevligt med en katt i knät och gitarrspel, kunde inte låt bli att sjunga lite tyst på dom låtar man kände igen. Mycket trevlig kväll/natt måste jag säga.

Nu dagen efter känner jag mig lite sliten, dricker vatten i massor. Hunnit dammsuga och tvättar för fullt, känns i alla fall mindre hemskt om man lyckas göra något produktivt under dagen.
Imorrn återgår det till det vanliga med jobb, men tror ändå att det är den softaste veckan jag haft på länge. 13-15:30 i morgon och 7-11:30 på torsdag som det ser ut just nu.
Sen vet man aldrig om dom ska ändra turer precis före, men just nu hoppas jag att det fortsätter att se ut såhär, hade en tuff vecka förra veckan och det skulle kännas bra med lite kortare turer ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback