Underlig dröm

Det ringer och av någon anledning behöver jag inte svara, högtalarfunktionen slogs på automatiskt. Det är pappa som ringer, hör honom väldigt dåligt, högtalaren är väldigt låg och hittar ingen knapp att öka ljudet med. Så jag slår av ljudet på tv:n, vilket inte heller funkar eftersom muteknappen tydligen är satt på diskret.
Går in i sovrummet och stänger in mig med hundarna för att förhoppningsvis stänga ute tv-ljudet. Gick inte heller eftersom en dold högtalare ligger någonstans i rummet och för vidare tv-ljudet dit. Säger åt honom att tala högre eftersom jag inte hör vad han säger, varav han blir tydligt generad. Blir tyst i några minuter och hann aldrig höra vad det var innan jag utbrister till honom.
Nu vet jag vad det är för fel, varför jag inte hör dig! Jag har råkat sätta sim-kortet i fel snusdosa! Ring om en stund så hör jag dig snart bättre!

Där vaknade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback