Riva

Har fått en ny inneboende, gamla och söta Riva är här på besök på obestämd tid. Söt och gosig som aldrig förr. Hon har nog förvirrat sig och tror att hon är en papegoja eller annan fågel eftersom hon ligger den mesta av tiden på min axel när jag sitter vid daorn, gör hon även i detta nu.

Hon spatserar runt här i lägenheten som om hon inte gjort annat så jag tolkar det som om hon verkar trivas i alla fall. Hundarna är glada också att få bo med sin gamla kompis igen.
Har försökt ställa upp hennes mat så högt som det bara går (genom en pall som står på köksbordet) Förhoppningsis så är inte Sacha dit allt för ofta för att stjäla hennes mat.
Dom har också ett helt fantastiskt sammarbete dom emellan. Jag gick isäng själv och under natten hade Riva hjälpt Sacha att öppna dörren till sovrummet, slutade med att jag vaknade med alla djur sovandes i min säng och jag hade inte märkt att dom lagt sig där ens.

Har varit ut på en lite längre promenad också, 2 timmar för att va ganska exakt, som resulterade i att hundarna och jag fick ställa oss i duschen och spola av allt grus och sand som hade fastnat på oss utefter vägen. Gick förbi "kronpasset" och en helt fantastisk rönn som nog fått för sig att den kommer från savannen.
Efter en så lång promenad blev vi trötta och somnade på soffan en timme eller två. Så självklart är jag inte allt för trött nu och lär inte kunna somna än på ett tag. Så kan det gå..

Lyxigaste älgpasset jag sett och rönnen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback