Valborgshelg

Jo så har det varit valborg också och jag fick se mig en majbrasa, eller något liknade i alla fall. Folket i byn hade inte orkat gräva fram brasvirket som samlat sig under en snödriva utan använde sig därför 2 st träbåtar och diesel som dom tände på istället. Brann faktiskt riktigt bra men vet inte hur gubbarna tänkt sig eftersom båtarna braka ihop som förväntat efter ett tag.
Gick den vanliga tipsrundan som jag inte vann i år heller, men syster och pappa fick sig fina priser ändå. Tack vare lotter och en hel del tur ;)
Bilder här nedan:
Majbrasan före och efter den rasat ihop




Syster var på besök som sagt från uppsala, fick mig därför en tidig födelesedagspresent av henne och min andra syster: En svart brödrost! Har använt flitigt under denna helg och den fungerar alldeles utmärkt och ser helt fantastisk ut tillsammans med min svarta kaffebryggare. Nu saknas bara min svarta vattenkokare som bor hos lillasyster för tillfället.

Var ute en sista sväng med systrarna idag på Knut'n och Berglunds (dom mest fantastiska affärer som finns här) och fyndade ett nostalgispel som vi brukade spela flitigt när vi gick på dagis. Fick ge en hel guldpeng för spelet, tyvärr fattades 4 brickor men efter lite pysslade så anser jag spelet fullt brukbart igen. Nu ska jag bara hitta något gult och träaktigt som jag kan använda som spelpjäs så är spelet fulländat igen :)




De hemmagjorda brickorna, tog lite tid men det var det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback