Helgen

Spenderade jag inne under mitt täckte parkerad på soffan. Fick fruktansvärd magknip kombinerat med blixtrande huvudvärk och feber. Kan inte säga var ifrån den kom utan hux flux torsdagkväll så fick jag bara så och det gick inte över förrän sent igår kväll då jag äntligen kunde få i mig en hel maträtt utan att det krampade i magen.
Har under dessa dagar levt på vatten, nyponsoppa, cola och yoghurt. Försökte mig på att även äta yoghurt med flingor i men det var ett dött lopp, gick endast någon sked då. Förvånar mig inte ett dugg om jag tappat något av mina dyrbara kilon som redan sitter fast på kroppen.
Så nu känner jag mig nog pigg för att ta mig en tripp till Ica för att fylla på mitt förråd av mat, känner fortfarande av magen lite, men det är inte i närheten så illa som det var i helgen.
Vaknade riktigt tidigt i morse, redan kl 7 men tvingade mig att försöka sova nån timme till för att kroppen skulle få återhämta sig så mycket som möjligt, klev upp just före 9 istället.
Var då -20 ute och kände mig inte alls så peppat för en promenad just då. Ska se om det blir lite varmare under dagen eller om jag måste ut i denna kyla.
Termometern var uppe på -15 men krupit ner till -19 igen.
Måste ju ha haft en släng av optimism, men ångrat sig igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback