Längtar!

Idag kom min storasyster upp från Uppsala med tåget för att hälsa på den kära norrländska familjen :)
Hon kom instövlandes till mig vid halv 11 idag. Satte oss direkt och la pussel!
Det är mer eller mindre en tradision oss emellan att lägga minst ett pussel då hon är och hälsar på här uppe. Bäst var ända Juldagen för en herrans massa år sedan då vi delade på en halv vinare och la ett 1000-bitars pussel. Den mest värda juldagen jag kan minnas. Annars så är det alltid jobb eller utgång på juldagen, utgång är inte högsa prioritet längre, tror man vuxit upp ;)

Så vi satt här hemma en stund och pratade och pusslade, sen kom även min mor, min andra syster och hennes yngsta förbi. Vi promenerade upp Norsjös "nya" café, jäklar så snyggt och frächt det har blivit där! Mamma bjöd oss på lunch och sen gick vi för att hämta lillasyrrans andra barn på dagis.
For en sväng förbi varuhuset innan jag var tvungen att bege mig iväg på jobbet. Hade glömt mina jobbarbyxor hemma så jag var tvungen att jobba i mina jeans. Var kanske inte lika kul att böja sig ner till golvet i dom men det funkade i alla fall.

Så imorrn så blir det luncha med samma människor igen och sedan jobba på kvällen. Men det bästa av allt är ändå då jag kommer hem från jobbet imorgon..
Älsklingen ska då vara här!! (Om han inte får för sig att inte kliva på bussen förståss) Men jag längtar så jag blir tokig! Vi har inte fått träffa varandra på 2½ vecka. Jag har jobbat de senaste 2 helgerna så jag har inte kunnat ta mig ner till Umeå och han har i sin tur inte kunnat ta sig hit pga skolarbete och mina arbetstider. Men nu äntligen!

Så i helgen kommer jag att må gott! Båda systrarna, hjärtat och att man är ledig både lördag och söndag! Hoppas solen tittar fram också, då kan det knappast bli bättre :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha vad glad jag blir! Bra juldag!



Mer pussel åt folket! (Jag sitter och lägger en herrans massa pussel nu framför Supernatural säsong 1, 2, 3, 4 och 5.)



Ses på din födelsedag!



Kram

2011-05-17 @ 15:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback