Hej mitt vinterland!

Kom i princip nyss hem från en riktigt lyckad långhelg i Umeå.
Jonas har lurat mig och fått mig att börja se Dexter, jag är inte snabbast i världen jag vet! Men bättre sent än aldrig som jag brukar säga :)

Fredagen spenderades mest i soffan seendes serier och avrundades med en delad flaska vin, ost och digestivekex. Lite kortspel också som jag faktiskt vann i, tillhör ovanligheterna! Riktigt nice.

Lördagen börjades igen med mer serier, lite starcraft och avslutades med en mycket god middag i väldigt trevligt sällskap. Värre var promenaden hem i ösregn, såg nog ut som blöta hundar när vi kom in genom lägenhetsdörren. Låren och händerna var som isbitar! Inte är det väl tänkt att det ska regna i december?!

Vaknade idag av att det fortfarande smattrade regn på fönstret, lite depprimerande faktiskt.
Men jag behövde bara köra 8 mil utanför Umeå innan jag äntligen fick se snön falla! Här hemma verkar det till och med som om dom plogat vägen redan. Helt sjukt att det kan va så stor skillnad på bara 16 mil! Tror jag aldrig har varit så glad att få sopa av brotrappen nån gång.
Pyret är som vanligt övergosig nu då jag varit borta ett par dagar. Inte för att hon varit speciellt ensam i helgen, mamma och hennes sambo har varit här varenda dag och lånat duschen och hämtat vatten. Tror det var vattenpumpen som gått sönder för dom. Mindre trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback