Inblick i Heas värld..

Var ute och gick med Troja idag, hon gick och sniffade på alla pinkmareringar som andra hundar gjort. Vissa sniffade hon på och gick vidare, andra markerade även hon på. Började fundera på vad som händer inne i huvet på hunden när den gör så. Fick såklart upp en teckad hund med tankebubbla inne i mitt eget huvud, gick väl ungefär såhär:
Liten vit hund sniffar runt och hittar en markering. "Men så trevligt, en liten pudel.." går vidare till nästa.. "en terriertös, hmm, ja låt gå för den här gången.." och så nästa.. "Nej va tusan, tax, nej det går inte an! MARKERA!

Andra saker jag har för mig när ingen ser på eller när jag inte tror att nån hör:
♦Disskuterar högt med mig själv och svarar, brukar lösa många problem på det viset.
♦Säga till mig själv i tredje person om det inte går som jag planerat. "Hur tänkte du nu Hea?" "Ja jäklar, bara att börja om och tänk till lite först Hea"
♦Dansar lite på stället och sjunger en trudelutt. Man blir faktiskt gladare på direkten ;)

Sen så styr min sömn mitt humör för dagen, är i huvudsak ganska jämn i humöret, men sover jag för lite så sänks humornivån några snäpp. Skrattar i princip åt allt då, tills jag gråter vissa ggr.
Men jag brukar faktiskt varna folk jag är med att jag sovit lite och att humorn är lite si och så.
Sov lite förra natten och det fick jag känna av idag på jobbet.
Skulle hämta skurkäppen och det slutade med att jag gick i korridoren och småfnissa för mig själv. Skurkäppen var min brutna lans och jag hade tappat bort min häst! Så kan det gå..

Men det är mycket roligare om man tillåter sig vara lite fjantig, man mår mycket bättre då. Bara man inte fjantar sig allt för mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback