Idag hyllar jag!

Sockerbiten. Aldrig hade jag förstått att den kunde vara bra till så mycket annat än bara äta som den är eller pluppa ner i tekoppen.
Visst, när man var liten så byggde man olika torn och andra roligare saker. I extrema nödfall blev den även en tärning, om man mot förmodan tappat bort en till yatzyt.

Gjorde mannagrynsgröt till middag, allt för underskattad mat, bränner såklart botten på kastrullen.
Fått tips mot brännda bottnar, vilket jag använt mig mycket av på jobbet.
Plocka fram några sockerbitar och ha ytterst lite vatten, sen är det bara gnugga tills allt är borta. Borde vara mer miljövänligt än stålull och funkar precis lika bra med en sockerbit.
Någon söt tant på jobbet tipsade om det, trodde inte att det skulle funka men se där!
Borde funka att inte försöka bränna fast också, men det är jag inte så bra på så jag kommer att hylla sockerbiten tills min dödsdag.

Annars så har det inte hänt så mycket idag, legat på soffan och sett film på datorn. Finns faktiskt mycket att välja på YouTube, bara man vet var man ska leta.
Fire and Ice, animerad från 1986 (tror jag att det var) Lättklädda typer i en kamp mellan det goda och det onda. Läst att den skulle va bra så jag var tvungen att ögna igenom den. Snygg men allt för stereotypisk, kvinnan hjälplös och männen fixar allt, lite trist..
Vägen till El Dorado, underhållande och snygg, DreamWorks lyckas varenda gång tycker jag.

Nu ska jasg fortsätta mitt soffliggade med säsong 5 i Dexter. Fuderar på att göra lite morötter och dipp också då jag ändå ska soffmysa. Snacks, filt och serier, det kan ju som inte bli fel.

Kommentarer
Postat av: Julle

Jag älskar vägen till el dorado. Den är fantastisk tycker jag, och mysig.



sv: TACK, jag gillar dem så mycket. Men de är egentligen mammas.. jag längtar inte till den dag jag måste lämna tillbaka dem.

2011-12-15 @ 21:40:22
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback