Tvätt

Tvättmaskinen är laddad och katten sitter redan och spanar ut genom fönstret.
Det börjar i alla fall ljusna ute nu, men annars kan jag tycka att hon är lite för optimistisk. Så mycket kan det inte vara att se ute då det är mörkt och snöar samtidigt.

Jag kommer i alla fall fördriva min tid i väntan på tvätten genom att läsa boken jag fått låna av Jonas.
Det är del 2 av Hunger Games serien: Catching Fire av Suzanne Collins.
Ska bli spännande att de vad som händer för Katniss denna gång. Gillar att den är på engelska också, kanske inte går allt för fort för mig att läsa, men att jag förhoppningsvis ökar mitt ordföråd om inte annat.
Sen slipper jag att det kan försvinna en massa i översättningen.
Måste nog vara det jag intalar mig själv att jag gör eftersom jag lyssnar på så mycket engelska ljudböcker också.

En bok jag rekomenderar att läsa på engelska isället för svenska är JRR Tolkiens - The Hobbit (Bilbo). Mycket bättre på engelska och hyfsat lätt att läsa. Han skrev den till sina egna barn.
Speciellt kapittlet Riddels in the dark fick ett annat lyft i den engelska boken.
Så det är en bra bok att börja med om man inte läst lågot längre på engelska tidigare.

En liten förutsättning är ju att man gillar fantasy, annars kan den nog vara lite jobbig att läsa faktiskt. But I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback