Kallt!

Var ute på en promenad med min systers hund idag. Hade lovat min syster det igår och jag kännde att jag ville ge tillbaka något för alla de gånger som hon varit kattvakt till Pyret då jag varit borta.
Gick efter skoterleden och var ute ungefär 1 timme. Riktigt härligt att få ha sällskap av en hund igen! Troja är då så väldigt snäll och lydig också så hon springer lös, sniffar på allt och rullar sig i snön. Tror hon hade minst lika trevligt som jag hade i alla fall :)
Gradantalet ute låg runt -20, fast det var kallt så var den en väldigt härlig promenad!
Promenaden hem från jobbet ikväll var inte lika angenäm, då hade det krypit ner till -30 grader. Känndes att det blivit mycket kallare och jag antar att natten kommer att blir väldigt kall!
Månen är full och inte ett moln så långt ögat kan nå. Skulle lätt kunna ta en midnattspromenad om det varit 20 grader varmare än vad det är nu.

Har målat lite också, i oljefärg på tavla. Riktigt nöjd över resultatet, men bilder kommer sen. Dom bra bilderna ligger i mobilen och sladden till den låg lite för långt borta för att jag ska orka lägga in dom nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback